متخصص زنان و زایمان در اصفهان

برای مراجعه به مراکز درمانی حتما از ماسک استفاده کنید.

افتادگی رحم

افتادگی رحم و مثانه به معنی جابه جایی رحم و دیگر ارگان های لگنی به سمت پایین و برآمده شدن به داخل مهبل است.

افتادگی رحمی

افتادگی رحم و مثانه به معنی جابه جایی رحم و دیگر ارگان های لگنی به سمت پایین و برآمده شدن به داخل مهبل است .

علائم افتادگی رحم:
- بی اختیاری ادرار
- احساس فوریت در ادرار
- تکرر ادرار
-در موارد شدید با احتباس ادراری و درد ناشی از آن
- یبوست
- اسهال
- بی اختیاری مدفوع
- کمر درد
- پهلو درد
- درد لگن
- ناراحتی کلی لگن
- دیس پارونی(درد موقع نزدیکی)
- افزایش ترشحات واژن
- احساس خروج چیزی از واژن
- احساس پری در واژن

علل ایجاد افتادگی رحم

در اغلب موارد علت بیماری ، فشار ناشی از حاملگی و زایمان بچه است . علل دیگر بیماری شامل سن بالا، چاقی ، سرفه مزمن و یبوست های مکررو تومورهای لگنی هستند.

درمان

درمان این اختلال میتواند باتوجه به درجان افتادگی متفاوت باشد.یکی از راه های درمان آن جراحی، راه دیگر آن استفاده از لیزر واژن است که برای این قبیل مشکلات طراحی شده است.

لیزر باعث تقویت عضلات واژن میشود و در نهایت قوام رحم را افزایش میدهد و از افتادگی رحم جلوگیری میکند.لیزر واژن یک روش بدون درد است که میتواند بعنوان درمان مناسب انتخاب بشود.

از راه های دیگر درمان فیزیوتراپی و انجام ورزش های کف لگن است، شما با یادگیری و انجام ورزش ها زیر نظر فیزیوتراپیست میتوانید مشکلات افتادگی خود را درمان کنید یا  از ابتلا به آن جلوگیری کنید.

شما میتوانید در کلینیک جامع سلامت بانوان و بهداشت باروری زیر نظر متخصصین مربوطه لیزر و یا فیزیوتراپی را با بیشترین امکانات آغاز کنید و در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.