دکتر ریحانه صباحی / لیزر و جراحی های زیبایی واژن / جراحی زیبایی هودکتومی برای زیبایی کلیتوریس
۴ دقیقه

جراحی زیبایی هودکتومی برای زیبایی کلیتوریس

آنچه می خوانید...

ناحیه تناسلی بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بانوان معمولا به این موضوع توجه می‌کنند. تمامی خانم ها از سنین بلوغ باید اعضای جنسی خود را بشناسند. حتما شما هم ناحیه کلیتوریس را می‌شناسید و اطلاع دارید که این بخش برای روابط جنسی و رسیدن به ارگاسم بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه برای اینکه لذت های جنسی را افزایش دهند از جراحی زیبایی هودکتومی استفاده می‌کنند که نام دیگر آن نیز جراحی زیبایی کلیتوریس می‌باشد. ناگفته نماند که این جراحی علاوه بر جنبه های زیبایی دارای جنبه های درمانی نیز می‌باشد و می‌تواند ساییدگی های پوست این بخش در اثر بزرگی را رفع نماید و از پیدایش انواع عفونت جلوگیری کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در رابطه با مزایا و معایب این روش کسب کنید.

جراحی زیبایی کلیتوریس

حتما تا کنون متوجه شده اید که کلیتوریس یکی از اندام های جنسی دارای اعصاب جنسی فراوان است که برای خانم ها از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی ضخامت پوست کلیتوریس بسیار زیاد می‌شود به گونه ای که پوئست این ناحیه بر روی همدیگر چین خورده و اعصاب جنسی هیچ حس خاصی ندارند. گاها خانم های دارای این مشکل در هنگام برقراری رابطه جنسی، به اوج لذت نرسیده و همیشه از این موضوع ناراحت هستند.

کلیتوریس زنان

امروزه برای رفع این موضوع از جراحی زیبایی کلیتوریس استفاده می‌کنند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است اما باید حتما توجه داشته باشید که این کار را توسط بهترین جراح زیبایی زنان انجام دهید تا هیچ آسیبی به اعصاب جنسی این ناحیه وارد نشود. معموبلا هدف از انجام جراحی هودکتومی یا همان جراحی زیبایی کلیتوریس، از بین بردن ناتناسبی های این ناحیه و افزایش لذت جنسی می‌باشد.

علل بزرگی کلاهک کلیتوریس

اکثر بانوانی که برای جراحی زیبایی کلیتوریس مراجعه می‌کنند، دارای سایز بزرگ و نامناسب هستند. خانم ها معمولا با کلیتوریس در سایز بزرگ دچار ناخوشی های زیادی می‌شوند و اغلب با مشکل ساییدگی و سوزش پوست مواجه هستند. کلیتوریس با پوست های چین خورده کیفیت رابطه جنسی را به شدت کاهش می‌دهد و عملکرد منفی در روابط زناشویی ایجاد می‌کند. یکی از عوامل تاثیرگذار در به وجود آمدن این مشکل، بارداری های متعدد و زایمان خصوصا زایمان طبیعی می‌باشد. اغلب مواردی که موجب افزایش سایز کلیتوریس می‌شوند، قابل پیشگیری نیستند.

دلایل انجام هودکتومی

  • رفع بوی بد واژن
  • افزایش میل و لذت جنسی
  • کاهش عفونت ناحیه تناسلی
  • عدم آزار در هنگام پوشیدن لباس های چسبان
  • ایجاد امکان رسیدن به چندین ارگاسم در یک رابطه
  • برقراری ظاهر زیبا و دارای تناسب با سایر اجزای این ناحیه

نحوه جراحی زیبایی هودکتومی

عمل هودکتومی را با عناوین کلیتورال هود ریداکشن یا عمل زیبایی کلیتوریس نیز می‌شناسند که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌گیرد. این جراحی سرپایی در کلینیک، مطب و یا بیمارستان قابل انجام است و نیازی به بستری شدن  بعد از عمل ندارد. طی هودکتومی، بهترین متخصص زنان به اندازه پوست های اضافی موجود در سطح کلیتوریس را برداشته و حذف می‌کند. در این روند، به پایانه های عصبی این ناحیه هیچ کاری ندارند و به همین دلیل نگرانی در راستای از بین رفتن حس جنسی وجود ندارد.

مزایای جراحی زیبایی کلیتوریس

  • افزایش اعتماد به نفس بانوان
  • رفع اختلالت ارگاسم بانوان
  • برقراری ظاهر زیبای تناسلی
  • افزایش تحریک پذیری کلیتوریس
  • کاهش تجمع ترشحات زیر پوسته کلیتوریس
  • رفع سوزش و خارش حین پوشیدن لباس چسبان

مراقبت های بعد از عمل هودکتومی

مدت زمان نقاهت و استراحت بعد از جراحی زیبایی کلیتوریس حدود ۳ الی ۵ روز است. در این مدت زمان بهتر است به مراقبت و استراحت بپردازید تا بهبود بعد از جراحی، سریع تر نمایان گردد. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی بسیار مهم و ویژه برای بعد از هودکتومی معرفی خواهیم کرد:

  • از انجام فعالیت های سنگین به مدت دو هفته بپرهیزید.
  • تا حدود سی روز،از شنا کردن و حاضر شدن در استخرهای عمومی خودداری نمایید.
  • باید توجه کنید که با استفاده از مواد غذایی یا آب فراوا، از ایجاد یبوست جلوگیری کید.
  • مصرف سیگار و سایر موارد دخانیاتی دوره نقاهت را افزایش می‌دهد.
  • ترجیحا تا یک ماه از برقراری رابطه جنسی خودداری فرمایید.

آیا هودکتومی سبب کاهش میل جنسی می‌شود؟

برخی افراد به دلیل تزریق بی حسی موضعی در این ناحیه تصور دارند که دیگر برای همیشه حس کلیتوریس یا دیگر نواحی واژن خود را از دست داده است. این روند با مرور زمان بهبود یافته و تورم در ای ناحیه کاهش می‌یابد. با جراحی هودکتومی، میزان بیشتری از کلیتوریس تحریک شده و ارگاسم با لذت بیشتری ایجاد می‌شود. حتی ناگفته نماند که می‌توانید این جراحی را به طور همزمان با لابیاپلاستی و جراحی تنگ کردن واژن انجام دهید.

آیا عمل زیبایی کلیتوریس درد دارد؟

همانطور که ذکر شد، قبل از انجام جراحی از بی حسی موضعی استفاده میکنند و به همین دلیل، فرد هیچگونه دردی را در این جراحی احساس نمی‌کند. بعد از روند جراحی هودکتومی، در صورت لزوم از داروهای مسکن بهره ببرید.

دکتر ریحانه صباحی

متخصص زنان، زایمان و نازایی در اصفهان​
– نازایی و تشخیص و درمان
– بیماری های زنان و مراقبت از بانوان در سنین باروری و همچنین یائسگی
– مراقبت از دختران نوجوان و مشاوره در زمینه بلوغ و مسائل مرتبط با آن
– اقدامات تشخیصی از قبیل پاپ اسمیر، سونوگرافی ، اندومتریال بیوپسی، کوتریزاسیون وکرایو، IUI، آمنیوسنتر و انواع جراحی های زنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *