دکتر ریحانه صباحی / بیماری های زنان / درمان نازایی در اصفهان با جدیدترین روش
۷ دقیقه
درمان نازایی

درمان نازایی در اصفهان با جدیدترین روش

آنچه می خوانید...

شاید تا به حال شما هم به این نکته توجه کرده باشید که امروزه تعداد افرادی که با ناباروری و نازایی مواجه می‌شوند، در حال افزایش است اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ آمار های بدست آمده، نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، یک نفر به ناباروری دچار است. حال با پیشرفت علم و دانش در پزشکی، تکنیک های متعددی برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تفاسیر هنوز افرادی هستند که از انجام این تکنیک ها هراس دارند. در این مقاله در رابطه با بهترین و جدیدترین روش های درمان نازایی برای شما صحبت خواهیم کرد.

درمان نازایی در اصفهان

بارداری و به آغوش کشیدن فرزند یکی از زیباترین تجربه های زندگیست که اغلب این احساسات در خانم ها از دوران کودکی وجود دارد چه بسا که این موارد را می‌توان در بازی های کودکانه آن ها مشاهده کرد. اما مشکلاتی نظیر نازایی و عدم توانایی فرزند آوری نیز بزرگترین دغدغه عهر خانم می‌باشد. این موارد زیاد مشاهده شده است که فرد بعد از مراجعه به متخصص زنان از اینکه شاید دچار نازایی باشد، احساس هراس و ترس خود را بازگو می‌کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوعات و همچنین درمان ها و روش های رهایی از نازایی آشنا شوید.

نازایی چیست؟

نازایی یا ناباروری همانطور که از نامشان پیداست، به معنای ناتوان بودن در تولید مثل می‌باشد که امروزه به طور چشمگیری این مشکل زیاد شده است. بسیاری از افراد نیز در ابتدای بارداری هیچ مشکلی ندارند اما نمی‌توانند جنین و بارداری خود ررا تا انتها حفظ کنند، بنابراین این دسته از افراد نیز در گروه ناباروران قرار خواهند گرفت. باردار شدن یک مسئله تقریبا پیچیده است که نیازمند نکات مراقبتی فراوان می‌باشد. در صورتی که در هر یک از مراحل صفر تا صد باردار شدن، مشکلی به وجود آید نیز یعنی فرد به نازایی دچار است. متاسفانه آمار خانم هایی که با مشکل نازایی رو به رو هستند نیز در حال افزایش است و به طور میانگین افرادی که برای این مشکل به مطب دکتر ریحانه صباحی در اصفهان مراجعه می‌کنند نیز بیشتر از قبل است.

زوجی که ۱۲ ماه رابطه جنسی بدون جلوگیری داشته باشند و بارداری برای خانم اتفاق نیفتند، می‌تواند جزو نازایی تعریف شود. اگر شما برای باردار شدن تمامی اقدامات لازم را انجام داده اید و باردار نشدید، می‌توانید به بهترین متخصص نازایی در اصفهان مراجعه نمایید.

علل نازایی در بانوان

دلایلی که نازایی را برای بانوان ایجاد می‌کند، متفاوت است و برای همه اشخاص به یک علت رخ نمی‌دهد. در این قسمت به برخی از شایع ترین دلایل ایجاد نازایی در بانوان اشاره خواهیم داشت:

  • سن: زمانی که بانوان در سنین پایین برای بارداری اقدام نمی‌کنند، تعداد تخمک ها به مرور کاهش می‌یابد و به همین دلیل قدرت باروری کاهش می‌یابد. این مسئله از سنین ۳۰ سالگی به بعد بیشتر خواهد شد. خانم ها باید بدانند که علاوه بر تعداد تخمک ها، کیفیت تخمک نیز کاهش می‌یابد.
  • اختلالات تخمک گذاری: این نوع اختلالات معمولا بر روی باروری بانوان تاثیر می‌گذارد زیرا برای لقاح، نیازمند تخمک گذاری موفق می‌باشد. برخی از بانوان با این مشکل رو به رو هستند که درواقع تخمک گذاری ندارند.
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک: بزرگترین و رایج ترین مشکل بانوان برای نازایی، سندرم تخمدان پلی کیستیک است. این مشکل شایع امروزه بسیار راحت تر از قبل، توسط بهترین متخصص زنان در اصفهان درمان خواهد شد. سندرم تخمدان پلی کیستیک، مواردی چون قاعدگی های نامنظم و مقاومت به انسولین را به همراه دارد.
  • اختلالات هورمونی: تقریبا زندگی خانم ها با نوسانات هورمونی زیادی همراه است که بر تخمک گذاری و قاعدگی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
  • نارسایی تخمدان: نارسایی تخمدان معمولا در اثر بیماری و مشکلات دیگری به وجود می‌آید.
نازایی

عوامل دیگری که مشکلات نازایی را رقم می‌زنند:

نکته: نازایی ممکن است به دلایل دیگری ایجاد شده باشد زیرا عوامل ایجاد این مشکل برای بانوان بسیار زیاد است و به همین دلیل بعد از اینکه بهترین متخصص زنان در اصفهان این مشکل را در فرد تشخیص داد، به بررسی دلیل به وجود آمدن این مورد می‌پردازد و سپس روش های درمانی را آغاز می‌کند.

انواع روش های درمان نازایی

درمان نازایی کمک می‌کند که فرد با استفاده از روش های طبیعی بتواند باردار شود اما در صورتی که هیچ یک از این درمان ها پاسخگو نباشد، پزشک از تکنیک های دیگر مصنوعی استفاده می‌کند. سن فرد برای انواع روش های درمانی نازایی بسیار مهم است زیرا در برخی مواقع سن بزرگترین عامل به نتیجه رسیدن یکک تکنیک می‌شود.

در همین جا قابل ذکر است که بگوییم اگر شما دارای سیکل قاعدگی کمتر از ۲۱ روز و یا بیشتر از ۳۵ روز هستید، حتما باید به دکتر زنان جهت چکاپ و بررسی های بیشتر مراجعه کنید. در صورتی که مشکل شما حاد و بزرگ نباشد، دکتر زنان با استفاده از روش های دارو درمانی به تنظیم تخمک گذاری کمک می‌کند اما در صورتی که مشکل در این محدوده نباشد از سایر روش ها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو ها به طور خودسرانه می‌تواند خطرات فراوانی را برای شما رقم بزند.

درمان نازایی با IUI

IUI به معنای تلقیح داخل رحمی می‌باشد که طی آن، در زمان تخمک گذاری با استفاده از یک کاتتر ظریف، نمونه اسپرم را از طریق دهانه رحم وارد می‌کنند و در رحم قرار می‌دهند تا بارداری اتفاق افتد.

درمان نازایی با IVF

این روش که با نام لقاح آزمایشگاهی شناخته می‌شود، بیشترین استفاده را در روش های درمانی دارد و تاکنون نتایج موفقیت آمیز بسیاری به همراه داشته است. طی این روش، اسپرم همراه با تخمک های بارور نشده در پتری دیش قرار گرفته تا لقاح انجام شود. یعد از اینکه لقاح انجام شد و جنین شکل گرفت، آن را در رحم قرار می‌دهند که بارداری برای خانم شروع شود.

روش های درمانی اهدای اسپرم یا تخمک

گاهی فرد به اسپرم اهدایی و یا تخمک اهدایی نیاز دارد که گاهی در صورت لزوم برای افراد استفاده می‌شود.

دکتر ریحانه صباحی

متخصص زنان، زایمان و نازایی در اصفهان​
– نازایی و تشخیص و درمان
– بیماری های زنان و مراقبت از بانوان در سنین باروری و همچنین یائسگی
– مراقبت از دختران نوجوان و مشاوره در زمینه بلوغ و مسائل مرتبط با آن
– اقدامات تشخیصی از قبیل پاپ اسمیر، سونوگرافی ، اندومتریال بیوپسی، کوتریزاسیون وکرایو، IUI، آمنیوسنتر و انواع جراحی های زنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *