۲۴ دقیقه
لابیاپلاستی

لابیاپلاستی در اصفهان

آنچه می خوانید...

در صورتیکه مایل به انجام عمل لابیاپلاستی در اصفهان هستید، قبل از هر چیز باید در مورد پزشک جراح مورد نظر خود، اطمینان پیدا کنید. بهترین جراح لابیاپلاستی در اصفهان کدام پزشک است؟ چگونه میتوان درمورد تجربه و مهارت ایشان اطمینان خاطر پیدا کرد؟ این مقاله یک راهنمای جامع درباره لابیاپلاستی (در اصفهان) است.

امروزه یکی از مطرح ترین عمل های زیبایی زنان، لابیاپلاستی است که طرفداران و متقاضیان زیادی را در هر رده سنی به خود اختصاص داده است. زیبایی ناحیه تناسلی برای بانوان به اندازه زیبایی چهره دارای اهمیت می‌باشد. در سال های اخیر آگاهی خانم‌ها نسبت به این جراحی افزایش چشمگیری داشته؛ اما هنوز بسیاری از افراد در رابطه با این جراحی، اطلاعات دقیقی ندارند و یا با تصورات و درخواست های اشتباهی تصمیم به انجام آن گرفته اند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا آگاهی لازم درباره این اقدام جذاب و در عین حال حساس را به دست آورید…

لابیاپلاستی در اصفهان

لابیاپلاستی چیست؟

هدف اصلی در عمل لابیاپلاستی تغییر سایز و متقارن سازی لابیاها می باشد علاوه بر این گاهی اوقات به دلیل چاقی، بارداری و یا افزایش سن چروک هایی نیز در آلت تناسلی ایجاد می شود که با این عمل به طور کامل رفع خواهد شد و هدف از این مقاله آشنایی شما با نوع عمل لابیاپلاستی در اصفهان است. گاهی جراحی واژن با عمل های دیگری اعم از هودکتومی و برداشتن کلاهک کلیتوریس نیز انجام می شود. عمل واژن معمولا با روش لیزر یا تیغ جراحی انجام می شود. عوامل مختلفی اعم از سایز، فرم ظاهری، ضخامت لابیاها تاثیر زیادی در تعین نوع جراحی دارد.

افرادی که با لیزر جراحی می شوند نسبت به سایرین برش های صاف تر و متقارن تری در ناحیه ی عمل دارند. در جراحی با لیزر فقط یک یا دو بخیه زده می شود. البته برای بدست آوردن نتایج مطلوب تر باید به یک جراح حاذق مراجعه کنید. اغلب خانم ها به دلیل ژنتیک لابیا های بزرگی دارند و برخی دیگر از بانوان نیز به دلایل هورمونی، بارداری، خودارضایی و … لابیا هایی با شکل نامناسب دارند. یکی از دلایل عمده تمایل بانوان به عمل واژن، زیبایی ظاهری آلت تناسلی می باشد.

انواع فرم لابیا

آناتومی دستگاه تناسلی زنان و اصطلاحات رایج

در این قسمت، نواحی مختلف ناحیه ژنیتال را نام می‌بریم تا با آناتومی و اصطلاحات رایج دستگاه تناسلی آشنا شوید. دستگاه تناسلی بانوان به دو دسته تقسیم می‌شود:

ناحیه داخلی دستگاه تناسلی: ناحیه داخلی شامل تخمدان، لوله رحم، رحم و مهبل و دیگر اجزا می‌باشد.

ناحیه خارجی دستگاه تناسلی: ناحیه خارجی شامل کلیتوریس، پرینه، لابیاها و … می‌باشد. لابیاپلاستی در دسته جراحی هایی قرار دارد که با ناحیه خارجی دستگاه تناسلی در ارتباط است.

عوامل موثر در افزایش سایز لابیا

  • عوامل ژنتیکی
  • افزایش سن
  • زایمان خصوصا زایمان طبیعی
  • تغییرات سایز و وزنی بیش از حد نرمال
  • بارداری و یائسگی موجب تغییرات هورمونی شدید برای بانوان می‌شوند که بی‌نهایت در بزرگ شدن لابیاها موثر هستند.

مزایای عمل لابیاپلاستی چیست؟

در این بخش از مقاله لابیاپلاستی در اصفهان به مزایای این جراحی می‌پردازیم.

  • بهبود فرم لابیا
  • تقارن سازی لابیاها
  • بهبود ظاهری ناحیه تناسلی
  • رفع عدم تقارن بودن لابیاها
  • افزایش میزان حس جنسی ناحیه کلیتوریس
  • باعث افزایش اعتماد بنفس در خانم ها می شود.
  • موجب افزایش میل جنسی و ارگاسم سریعتر در خانم ها می شود.
  • آلت تناسلی خانم ها با عمل لابیاپلاستی، زیبایی و جذابیت بیشترین بدست می آورد.
  • خانم ها بعد از عمل لابیاپلاستی به آسانی می توانند به فعالیت ها و ورزش های روزانه خود بپردازند.
  • برخی از خانم ها به علت ظاهر لابیاها به هنگام پوشیدن لباس تنگ دچار مشکل می شوند که با این عمل دیگر مشکلی برای پوشیدن لباس تنگ ندارند.
۰۰:۲۶
truncate dir-rtl

مزایای لابیاپلاستی

نحوه جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یا همان جراحی زیبایی واژن در جهت تغییرات ظاهری لوب های خارجی و داخلی واژن و همچنین برقراری تناسب در این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی را از این باب به خود جذب کرده است. این جراحی نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی نیز امکان پذیر است اما در صورتی که فرد دچار استرس باشد و یا پزشک صلاح ببیند، حتما از بیهوشی قبل از جراحی استفاده می‌شود. لابیاپلاستی در اصفهان نیز همانند سایر شهر های بزرگ مانند تهران با نوین ترین و پیشرفته ترین روش ها انجام می‌گیرد.

در صورتی که روند جراحی به طور صحیح و با مهارت انجام شود، هیچگونه آسیبی به سایر نواحی ناحیه تناسلی وارد نمی‌شود. در روند این جراحی، برای از بین بردن پوست های اضافه و چین خورده و سایر اعمال جراحی، برش های ظریفی را با ابزار مخصوص ایجاد خواهند کرد. تمامی در مرحله بعدی تمامی پوست های اضافی را برداشته و تمامی نواحی برش داده شده را به بهترین نحو و با ظرافت بخیه می‌زنند. بعد از عمل لابیاپلاستی فرد بدون هیچ محدودیتی مرخص شده و باید در منزل دوران نقاهت خود را همراه با استراحت نسبی سپری کند. ناگفته نماند که این عمل زیبایی واژن، با هر دو روش جراحی و یا لیزر به مدت زمان کوتاهی نیاز دارد و با سهولت انجام خواهد شد.

جهت آگاهی بیشتر: آیا لابیاپلاستی همزمان با تنگ کردن واژن امکان پذیر است؟

انواع تکنیک های جراحی لابیاپلاستی در اصفهان

برای عمل لابیاپلاستی، روش های مختلفی وجود دارد. انتخاب روش مناسب برای جراحی واژن به عهده جراح می باشد. جراح براساس شکل و فرم لابیا، چروک های اطراف کلیتوریس، سایز بزرگ لابیا ها، افتادگی کلاهک کلیتوریس و … بهترین روش عمل واژن را انتخاب می کند.

تکنیک برش تریم

این روش لابیاپلاستی برای افرادی است که کلیتوریس بزرگی ندارند علاوه بر این لابیاهای فرد نباید تا بالای کلیتوریس ادامه داشته باشد. چنان چه این عمل برای اشخاصی که دارای کلیتوریس بزرگ هستند انجام شود. جراحی واژن از لحاظ زیبایی و عملکردی نامطلوب خواهد بود.


تکنیک برش z و w

این روش لابیاپلاستی مخصوص افرادی است که لابیاهای بسیار بزرگ و آویزانی دارند در این روش جراحی، از واژن برداشته می شود که ضخامت بیشتری دارد. جراح به هنگام استفاده از این تکنیک باید مهارت بالایی داشته باشد زیرا چنان چه اشتباهی رخ دهد اعصاب کلیتوریس آسیب می بیند. برای این که جراحی نتیجه ی مطلوب تری داشته باشد از جراحی z و w همراه با هودکتومی استفاده می شود.


لابیاپلاستی با برش گوه‌ای

تکنیک برش گوه‌ای نسبت به سایر برش ها در انواع روش های لابیاپلاستی، جدیدتر و پیشرفته تر است. در این تکنیک با حذف پوست های اضافی، به سفت شدن دهانه واژن کمک می‌کنند. با سفت شدن این ناحیه، ظاهر طبیعی واژن حفظ نگه داشته می‌شود. در این روش تمامی بافت های اضافی را به شکل v برش داده و حذف می‌کنند. سپس دو لبه برش داده شده را با بخیه به هم متصل می‌کنند. اگر شخصی علاقمند باشد تا چروک های بسیار ریز در قسمت لابیا مینور برای فرد حین جراحی لابیاپلاستی با این تکنیک باقی بماند، بجای نگرانی ندارد و امکان پذیر است.


آیا لابیاپلاستی بدون بخیه قابل انجام است؟

گاهی لابیای ناحیه تناسلی بانوان با چین خوردگی های شدید یا ابعاد بزرگ و شلی و افتادگی همراه هستند و حتی با اینکه فرد به انجام جراحی لابیاپلاستی راغب است، از آن پرهیز دارد. حال با پرس و جو از مراجعین، متوجه شدیم که این افراد از بخیه جراحی هراس دارند و تصورشان بر این است که جای بخیه ها باقی می‌ماند. به این دسته از بانوان توصیه می‌شود برای عدم استفاده از بخیه از لابیاپلاستی سرجری بهره ببرند. این نوع جراحی دقیقا همانند سایر روش های لابیاپلاستی، قابلیت انجام همزمان با جراحی زیبایی کلیتوریس و تزریق ژل به واژن را دارد. لایباپلاستی در صفهان با روش سرجری نیز قابل انجام است.

آپارات دکتر ریحانه صباحی

دلایل تمایل به جراحی لابیاپلاستی چیست؟

سال های پیش بانوان از این جراحی برای رفع مشکلات مرتبط با واژن که در اثر زایمان های طبیعی و بالا رفتن سن فرد استفاده می‌کردند اما اکنون با افزایش آگاهی در رابطه با لابیاپلاستی در اصفهان، بانوان به منظور ایجاد زیبایی ظاهری و تقارن سازی نیز حتی در رده سنی جوانی هم از طرفداران عمل لابیاپلاستی هستند. حتی در موارد زیادی دیده شده که خانم ها به دنبال انجام این جراحی قبل از ازدواج و برقراری رابطه جنسی هستند. به طور کلی دلایل استفاده از این عمل به دو دسته تقسیم می‌شود. لابیاها در ناحیه تناسلی بانوان، عضوی برجسته بشمار رفته که از نظر زیبایی و تناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

دلایل پزشکی

دلایل پزشکی که بانوان بر اساس آن برای لابیاپلاستی اقدام می‌کنند، کاهش اندازه لابیامینورها می‌باشد. خانم ها از این جراحی استفاده می‌کنند که اندازه لابیامینورها از لابیاماژورها کوچکتر باشد و دچار ساییدگی با لباس و در نهایت عفونت و زخم نشوند. اغلب بانوان با وجود این مشکل، از بسیاری از فعالیت های معمول نظیر دوچرخه سواری، ورزش و …. محدود می‌شوند. ناگفته نماند که پوست های اضافی و چین خورده در این ناحیه موجب شده تا فرد نتواند آنطور که باید، به رعایت بهداشت ناحیه تناسلی خود بپردازد و ممکن است دچار عفونت واژن شود. همچنین این جراحی برای رفع انحراف ادرار و بوی نامطبوع ناشی از چین خوردگی ها نیز موثر خواهد بود.

دلایل تمایلات زیبایی

تمایل زیبایی ناحیه تناسلی در بانوان سبب شده تا بیش از پیش کاندیدای جراحی لابیاپلاستی افزایش پیدا کنند. ماهیت این عمل اینگونه است که علاوه بر تقارن سازی لابیاها، پوست های اضافی ناحیه تناسلی کشیده و برداشته می‌شوند که موجب ایجاد جوانسازی واژن می‌شوند. نتایجی که از این جراحی بدست خواهد آمد، بر تمامی قسمت های کلیتوریس، پرینه، لابیا و … تاثیرگذار خواهد گذاشت. گاهی مشاهده می‌شود که برخی از بانوان در ناحیه تناسلی خود، دارای لابیا با سایز های متفاوت در دو طرف واژن هستند، که سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها و کاهش رفاه جنسی بانوان خواهد شد که این جراحی در رفع این مورد نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

لابیاپلاستی در اصفهان

لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

قبل از اینکه عوارض جراحی لابیاپلاستی را نام ببریم باید ذکر کنیم که تمامی جراحی های زیبایی و حتی درمانی، دارای عوارض خفیف یا شدیدی هستند. در واقع هیچ نوع عمل جراحی وجود ندارد که در انتها عوارض موقت برای فرد ایجاد نکند. برخی از عوارض لابیاپلاستی عبارتند از:

  • بوی بد واژن
  • ایجاد عفونت
  • مشاهده خونریزی
  • مشاهده ترشحات زرد یا سبز واژن
۰۰:۲۹
truncate dir-rtl

فیلم کامل لابیاپلاستی

ناگفته نماند تمامی احتمال بروز این عوارض، در صورت مراجعه به جراح متخصص زنان با تجربه و مسلط به جراحی های زیبایی و همچنین رعایت مراقبت ها و ملاحظات بعد از عمل، تا حد چشمگیری کاهش یافته و خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد.

افراد مناسب برای عمل لابیاپلاستی

بسیاری از افراد به جراحی های زیبایی واژن نظیر لابیاپلاستی یا واژینوپلاستی و … علاقمند هستند، اما نمی‌دانند که آیا کاندید خوبی برای انجام آن هستند یا خیر؟ با مطالعه این بخش از متن میتوانید به خوبی متوجه شوید که کاندید خوبی برای این عمل هستید یا نیازی به این عمل ندارید.

  • گاهی سایز لابیاها از حالت معمول بسیار بزرگتر است و ابعاد آن فرد را کاملا دچار آزار قرار می‌دهد. اگر از ابعاد لابیای تناسلی خود ناراضی هستید، می‌توانید برای جراحی لابیاپلاستی یا لابیاپلاستی با لیزر مراجعه کنید.
  • بسیاری از خانم ها حتی دختران جوان از  ظاهر نازیبای لابیا ناراضی هستند و اعتماد به نفس خود را از این بابت از دست داده اند که می‌توانند از لابیاپلاستی بهره ببرند.
  • خانم هایی که به دلیل ابعاد لابیای تناسلی دچار عفونت های متعدد واژن، بوی بد واژن یا ساییدگی لابیا با لباس می‌شوند، با بهره وری از این جراحی زیبایی واژن، آن را بهبود می‌بخشند.

شما با انجام این تست در منزل، تا حدودی متوجه خواهید شد که کاندید مناسبی برای عمل لابیاپلاستی در اصفهان هستید یا انجام آن برای شما مناسب نمی‌باشد. این آزمون، بهترین راه تشخیص غیرحضوری این مورد می‌باشد. در انتها شماره تماس خود را جهت مشاوره و برقراری ارتباط وارد نمایید.

[ays_quiz id=’2′]

نکته: خانم های علاقمند به این جراحی باید حتما تا پایان تکامل بلوغ خود صبور باشند و قبل از این دوران برای این جراحی اقدام نکنند. زیرا باید صبر کنید تا تکامل اندام جنسی برقرار شود.

بهترین زمان انجام عمل لابیاپلاستی

بسیاری از خانم های کاندید و علاقمند به این جراحی زیبایی واژن، سوال مشترکی دارند که بهترین زمان برای انجام عمل لابیاپلاستی چه سنی است. باید به این نکته اشاره کنیم که اگر هنوز دوران بلوغ خود را پشت سر نگذاشتید، صبور باشید زیرا ممکن است همچنان لابیاها از نظر رشد به تکامل نرسیده باشند. برای کسب اطلاعات در رابطه با زمان بهتر و دقیق تر این جراحی، مطالب زیر را مرور کنید.

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی چگونه است؟

انجام جراحی لابیاپلاستی قبل یا بعد ازدواج؟

در رابطه با این سوال باید یادآور شویم که انجام لابیاپلاستی قبل یا بعد ازدواج هیچگونه مانعی نداشته و انتخاب زمان مناسب برای عمل به خود شخص بستگی دارد. بسیاری از خانم ها علاقمند هستند که قبل از ازدواج، این عمل را انجام دهند تا شریک زندگی، با نقص ظاهری لابیای تنایلی وی رو به رو نشود و فرد دچار کاهش اعتماد به نفس نشود. حال بسیاری از بانوان عقیده دارند که بهتر است بعد از ازدواج، به انجام این جراحی پرداخت که تنوعی در روابط جنسی حاصل شود.

۰۰:۳۶
truncate dir-rtl

فیلم لابیاپلاستی دختر باکره

لابیاپلاستی قبل از بارداری یا بعد از زایمان؟

در واقع لابیا ماژور و لابیا مینورها جزو اعضای خارجی ناحیه تناسلی هستند و ظاهر و یا نامتناسب بودن اندازه آن ها تداخلی برای بارداری یا زایمان ایجاد نمی‌کند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در دوران بارداری بدن فرد به دلیل تغییرات هورمونی با تغییرات و تورمات مواجه می‌شود که به همین دلیل توصیه می‌شود لابیاپلاستی را بعد از زایمان انجام دهید. افرادی که در دوران نزدیک، تصمیم به بارداری و زایمان ندارند، می‌توانند از لابیاپلاستی بدون هیچ نگرانی استفاده کنند و افرادی که قصد بارداری در چند وقت آینده دارند، بهتر است انجام این عمل را به تعویق بی‌اندازند.

ویس رضایت مندی مراجعه کننده از هلند برای جراحی لابیاپلاستی

ترجمه تجربه مراجعه کننده از عمل لابیاپلاستی در اصفهان توسط دکتر صباحی:

سلام من مهسا هستم از آلمان. مشکل بزرگی و ساییدگی لابیا داشتم که برای رفع این مسئله توسط یکی از آشنایان در اصفهان پیش خانم دکتر ریحانه صباحی نوبت گرفتم. پیششون همزمان لابیاپلاستی و واژینوپلاستی انجام دادم. الان ۶ ماه میگذره و من بینهایت از نتیجه عملم راضی هستم. بازم ازتون ممنونم خانم دکتر

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

آمارها نشان می‌دهد خانم های زیادی به جراحی لابیاپلاستی برای رفع نواقص ظاهری ناحیه تناسلی خود علاقمند هستند اما اکثرا به این دلیل از انجام عمل زیبایی واژن پشیمان می‌شوند که تصور دارند، احتمالا این عمل بر روابط جنسی آن ها تاثیر منفی داشته باشد. در واقع لابیاپلاستی هیچ تاثیر منفی بر رابطه جنسی نخواهد گذاشت بلکه سبب بهبود آن خواهد شد. در ابتدا باید این مورد را بدانید که مهمترین اندام جنسی در ناحیه تناسلی بانوان، کلیتوریس است که دارای اعصاب جنسی بسیاری می‌باشد.

لابیاها دارای حس و اعصاب جنسی نیستند و به همین دلیل با لابیاپلاستی، میل جنسی کاهش نمی‌یابد. خانم ها با مراجعه به مطب بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، اظهار دارند که کیفیت روابط جنسیشان افزایش چشمگیری داشته که مهمترین دلیل آن قطعا حذف پوست های اضافی از اطراف کلیتوریس است. این موارد به این معنا نیست که شما انجام عمل لابیاپلاستی را ساده فرض کنید و به انتخاب جراح خوب اهمیت ندهید. یک برش اشتباه ممکن است به ناحیه تناسلی شما آسیب وارد کند و به همین دلیل باید توسط بهترین جراح لابیاپلاستی انجام شود.

ارتباط لابیاپلاستی با پریود

یکی از موارد مهمی که هنگام عمل لابیاپلاستی مهم است، عدم رطوبت ناحیه تناسلی می‌باشد که مناسب ترین زمان، چند روز بعد از اتمام سیکل قاعدگی می‌باشد. روز های اولیه بعد از عمل برای ترمیم جای بخیه ها بسیار مهم است. میزان هورمون پروژسترون در روز های نزدیک به عادت ماهانه افزایش چشمگیری دارد. این هورمون تا حدودی سبب تورم در اندام های مختلف بدن می‌شود. همچنین ناحیه تناسلی بعد از انجام تکنیک لابیاپلاستی به طور خود به خود با کمی تورم همراه می‌شود که بهتر است با التهابات ناشی از پروژسترون همزمان نشود.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با بیهوشی بهتر است یا بی‌حسی؟

یکی از نگرانی های متقاضیان عمل لابیاپلاستی این است که آیا این عمل درد دارد یا خیر؟ چنانچه بی حسی به طور صحیحی انجام شود شما در طول جراحی هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. برخی از افرادی که این عمل جراحی را در مطب انجام می دهند بی حسی موضعی با تزریق به محل عمل انجام می گیرد از این رو متقاضی کمی احساس درد خواهد داشت. از کرم های بی حس کننده نیز قبل از تزریق استفاده می شود سپس داروی بی حسی به پوست تزریق می شود. به طور کل در حین جراحی بیمار دردی را احساس نخواهد کرد اما متوجه ی کشش دست جراح و برش در محل مورد نظر خواهد شد. افرادی که از ناحیه ی کمر و نخاع بی حس می شوند و در محل عمل داروی بیهوشی به آن ها تزریق نمی شود دردی را احساس نخواهد کرد. برخی از افراد نیز به تشخیص پزشک به صورت عمومی بیهوش می شوند.

آیا لابیاپلاستی را می‌توان با لیزر انجام داد؟

امروزه فناوری لیزر برای انواع تکنیک های پزشکی جهت درمان و زیبایی به کار می رود. برای عمل لابیاپلاستی نیز از لیزر مونالیزا استفاده می شود. از این لیزر به منظور روشن سازی و از بین بردن خشکی و عفونت واژن نیز استفاده می شود. در روش لیزر مونالیزا برش روی سطح پوست زده می شود. برش هایی که با لیزر ایجاد می شود صاف تر و زیباتر می باشد. زمانی که پزشک با لیزر لابیاها را برش می‌دهد، رگ های اطراف پوست را نیز می بندد، از این رو خونریزی در پوست ایجاد نمی شود. گاهی اوقات چنانچه لابیاها سایز بزرگی داشته باشند از یک یا دو بخیه برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود. این بخیه ها در نتیجه عمل زیبایی هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.

مشاوره آنلاین دکتر ریحانه صباحی

به طور کلی ماهیت لابیاپلاستی با لیزر اینگونه است که در مرحله اول، نواحی مورد نظر را بی حس کرده و برش های لازم برای انجام عمل را با استفاده از لیزر انجام می‌دهند. این روش دارای برش های باز جراحی نمی‌باشد و به دلیل عدم استفاده از قیچی و ابزار جراحی حین عمل، روشی غیرتهاجمی محسوب خواهد شد. برای اینکه عمل لابیاپلاستی با لیزر برای شما نتایج خوب و موثری به همراه داتشه باشد، توصیه می‌شود که حتما توسط یک متخصص زنان خوب انجام شود. لابیاپلاستی با لیزر را می‌توانید همزمان با تکنیک نوین سفید کردن واژن انجام دهید و از جوانسازی واژن نیز لذت ببرید.

چرا بعد از لابیاپلاستی نباید تا یک ماه رابطه جنسی برقرار کرد؟

لابیاپلاستی جزو جراحی های بی عارضه شاخته شده است اما با این حال، موارد خفیفی چون قرمزی و التهاب و گاهی کبودی را برای فرد تا چندین روز به همراه خواهد داشت. رابطه جنسی قبل از موعد ذکر شده، سبب می‌شود تا این التهابات نیز افزایش پیدا کند و با ایجاد ساییدگی لابیاها، فرد در حین دوران نقاهت دچار عفونت در جای بخیه ها شود.

عوارض رابطه جنسی بلافاصله بعد از لابیاپلاستی

  • عفونت در ناحیه بخیه های جراحی
  • ایجاد پارگی در بخیه ها
  • التهابات بیش از حد و خارش در ناحیه جراحی شده

اگر به انجام جراحی لابیاپلاستی علاقمند هستید و در این باره نگرانی هایی دارید، فرم مشاوره رایگان با دکتر ریحانه صباحی را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان با شما ارتباط برقرار شود.

آمادگی های قبل از عمل لابیاپلاستی

دانستن نکات مرتبط با جراحی که کاندید آن هستید، سبب شده تا تجربه عمل بهتر و دوران نقاهت راحت تری داشته باشید. در ادامه نکات مهمی که لازم است قبل از این جراحی بدانید، را شرح داده‌ایم.

  • بسیاری از خانم ها از دارو های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند که باید حتما این مورد را به جراح زنان خود اطلاع دهند و مدتی قبل از زمان عمل، مصرف این دارو را قطع کنند. تاکید می‌شود که این کار باید حتما زیر نظر پزشک انجام شود.
  • در صورتی که از هر نوع ویتامین استفاده می‌کنید، باید قبل از لابیاپلاستی مصرف آن ها را محدود سازید تا مشکلی در روند انعقاد خون ایجاد نکنید.
  • اگر دارای بیماری های روماتیسمی هستید و از داروهای کورتونی استفاده می‌کنید، باید مصرف آن را زیر نظر پزشک تا حد ممکن کاهش دهید یا قطع کنید.
  • بهتر است قبل از انجام این جراحی حتما از آزمایش دیابت انجام دهید تا مطمئن شوید که دارا بیماری خاصی نمی‌باشد. این تست اغلب برای افرادی انجام می‌شود که بالای ۴۰ سال سن داشته باشند.

ماندگاری نتایج لابیاپلاستی چقدر است؟

لابیاپلاستی به عنوان یک جراحی با ماندگاری لابیا شناخته می‌شود که مهمترین دلیل آن برای جذب بانوان است. زیرا افراد برای جراحی هایی که نتایج کوتاه مدت دارند، مشتاق نیستند. خانم هایی که دوران نقاعهت خود را با توجه ویژه ای انجام می‌دهند، به هیچگونه عارضه جانبی دچار نمی‌شوند و نیازی به جراحی های ترمیمی مجدد ندارند. لابیاپلاستی جزو جراحی هایی است که قابلیت انجام به طور همزمان با تزریق ژل به واژن و تزریق چربی به واژن را دارد، که این اعمال مدت ماندگاری عمل زیبایی واژن را افزایش می‌دهند. خانم هایی که قصد بارداری در مدت زمانی نزدیک دارند، برای اینکه مجدد دچار تغییر فرم لابیا نشوند و نتایج ماندگار این عمل را بر هم نزنند، بهتر است تا بعد از بچه دار شدن صبر کنند.

عوامل موثر در ماندگاری لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • از انجام فعالیت های سنگین به مدت ۷۲ ساعت بپرهیزید.
  • احتمال احساس سوزش و خارش در ناحیه لابیاها وجود دارد.
  • فرد باید به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل لابیاپلاستی حتما استراحت کند.
  • با استفاده از نوشیدنی و مواد غذایی مناسب، از ایجاد یبوست جلوگیری کنید.
  • هیچ یک از افراد تا مدت سه هفته نباید شلوارهای چسبان و لباس زیر تنگ بپوشند.
  • برای کاهش تورم یا درد، از کمپرس یخ  استفاده نمایید و مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی را تا پایان دوره قطع نکنید.
  • ممکن است تا سه روز بعد از جراحی لابیاپلاستی، دچار خونریزی در محل جراحی شوید، این مورد جای نگرانی ندارد.
  • التهاب و کبودی معمولا تا دو هفته یا حتی بیشتر از این زمان ادامه دارد، که برای رفع اینموارد نیز می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

در ویدئو زیر تمامی مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی را از زبان دکتر ریحانه صباحی گوش کنید.

۰۱:۲۷
truncate dir-rtl

مراقبت بعد از جراحی لابیاپلاستی

هزینه لابیاپلاستی در اصفهان چقدر است؟

یکی از مهمترین مواردی که برای انجام هر نوع جراحی زیبایی و درمانی مهم است، میزان هزینه های صفر تا صد آن می‌باشد. لابیاپلاستی آمار طرفداران زیادی دارد اما گاهی با خانم هایی رو به رو می‌شویم که با وجود علاقه به استفاده از این عمل زیبایی واژن، نگران میزان هزینه های آن هستند. در ابتدا باید ذکر کنیم که جراحی لابیاپلاستی دارای هزینه های هنگفت نیست و هر شخص کاندید می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

عواملی که در این مورد موثر واقع می‌شوند، هزینه های بیمارستان یا کلینیک، هزینه های بیهوشی یا بی حسی، شدت افتادگی و دیگر مشکلات و همچنین دستمزد جراح زنان نیز هستند. ناگفته نماند که اگر فرد به طور همزمان دو جراحی زیبایی واژن نظیر پرینورافی همزمان با لابیاپلاستی انجام دهد، در میزان مبالغ دستمزد پزشک صرفه جویی انجام داده و در واقع با یک تیر دو نشان زده است.

جمع بندی مقاله

در مقاله لابیاپلاستی در اصفهان با مطالعه متن متوجه شدید که برای رفع و بهبود تمامی نواقص مرتبط با ناحیه لابیاها و رفع افتادگی آن ها می‌توانید از جراحی لابیاپلاستی استفاده کنید. خانم هایی که به دلیل سایز بزرگ لابیا از انجام فعالیت های ساده روزمره باز مانده‌اند، نیز می‌توانند با انجام این جراحی زیبایی واژن، کیفیت زندگی خود را بالا برده و از تمامی زخم هایی که در اثر ساییدگی حین این فعالیت ها ایجاد می‌شود، رهایی یابید. بسیاری از مراجعه کنندگان در جلسات مشاوره درخواست دارند که حین لابیاپلاستی، به ناحیه تناسلی خود برای از بین رفتن چروک های ریز ژل با چربی تزریق کنند. تزریق ژل به واژن همزمان با لابیاپلاستی امکان پذیر بوده و حتی سبب می‌شود تا نتایج عمل زیبایی واژن نیز ماندگارتر شود. در مواردی که فرد برای جراحی واژینوپلاستی هم مراجعه کرده باشد، می‌تواند همزمان تزریق ژل به واژن انجام دهد.

سوالات متداول لابیاپلاستی

آیا لابیاپلاستی موجب کاهش میل جنسی می‌شود؟

بسیاری از خانم هایی که به جراحی لابیاپلاستی علاقمند هستند، برای انجام آن نگران این موضوع هستند که شاید بعد از این عمل دچار کاهش میل جنسی شوند و تصورشان بر این است که این جراحی ممکن است ناحیه تناسلی را با افت رو به رو کند. حال باید ذکر کنیم که لابیاپلاستی نه تنها سبب کاهش میل جنسی نمی‌شود، بلکه در افزایش میل جنسی و لذت های حین رابطه تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. تمامی خانم ها باید بدانند که اعصاب جنسی در ناحیه کلیتوریس واقع شده و ارتباطی با لابیاهای بیرونی که در بخش خارجی واژن قرار دارند، ندارند.  

دختران باکره چگونه می‌توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟

این عمل زیبایی واژن هیچگونه ارتباطی با پرده بکارت ندارد و دختران باکره نیز به راحتی می‌توانند از این روش استفاده کرده و مشکلات ناحیه تناسلی خود را برطرف کنند. دختران جوان که دارای نواقص در ناحیه لابیای خود هستند، کاندید خوبی برای جراحی لابیاپلاستی می‌باشند.

چند وقت بعد از بارداری می‌توان لابیاپلاستی انجام داد؟

همانطور که می‌دانید بارداری یکی از عوامل مهم تغییرات هورمونی در بانوان است که تا بعد از زایمان نیز التهابات ناشی از آن ادامه خواهد داشت. خانم ها برای لابیاپلاستی باید ۶ الی ۸ هفته بعد از زایمان صبر کنند تا فرم لابیاها و اندازه ناحیه تناسلی به حالت قبلی خود بازگردد. بعد از از گذشت این مدت زمان که تورمات تمامی این بخش ها کاهش پیدا کرد، می‌توانید از این عمل زیبایی واژن استفاده کنید.

آیا کوچک شدن لابیا بعد از لابیاپلاستی دائمی می‌باشد؟

لابیاپلاستی یکی از موثر ترین جراحی ها برای رفع نواقص واژن می‌باشد. این جراحی با نتایج فوق العاده ای که به همراه دارد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، چه بسا که دارای ماندگاری شگفت انگیزی هم می‌باشد. فرم لابیا در اکثر بانوان بعد از این عمل تغییر نکرده و به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد. از عوامل موثر در ماندگاری لابیاپلاستی، سن بانوان است. هر چه سن افراد پایین تر باشد، به دلیل کلاژن سازی پوست و روند سریع تر ترمیم، نتیجه دائمی تری خواهد داشت.

آیا می‌توان همزمان با لابیاپلاستی تزریق ژل به واژن انجام داد؟

بسیاری از مراجعه کنندگان در جلسات مشاوره درخواست دارند که حین لابیاپلاستی، به ناحیه تناسلی خود برای از بین رفتن چروک های ریز ژل با چربی تزریق کنند. تزریق ژل به واژن همزمان با لابیاپلاستی امکان پذیر بوده و حتی سبب می‌شود تا نتایج عمل زیبایی واژن نیز ماندگارتر شود. در مواردی که فرد برای جراحی واژینوپلاستی هم مراجعه کرده باشد، می‌تواند همزمان تزریق ژل به واژن انجام دهد. از مزایای این جراحی این است که با بسیاری از روش های جوانسازی واژن به طور همزمان امکان پذیر بوده و نتایج فوق العاده ای را برای شخص رقم خواهد زد.

آیا پریودی روی بهبودی لابیاپلاستی تاثیر دارد؟

خانم هایی که عمل لابیاپلاستی انجام می‌دهند، اغلب نگران زمانی هستند که در دوران نقاهت به عادت ماهانه دچار شوند. سوال مشترک آن ها این است که اگر دچار عادت ماهانه شدند باید چه کارهایی انجام دهند تا جای بخیه ها با عفونت رو به رو نشود. در ابتدا این نکته را ذکر کنیم که بهتر است، زمان انجام عمل را طوری تنظیم کنید که دوران پریودی شما در انتهای دوران نقاهت قرار بگیرد زیرا هر چه ناحیه تناسلی بعد از لابیاپلاستی کمتر مرطوب باشد، برای ترمیم جای بخیه ها و زخم ها بهتر است.

آیا بیمه هزینه های جراحی زیبایی واژن را تقبل می‌کند؟

در ابتدا باید ذکر کنیم که جراحی لابیاپلاستی دارای هزینه های هنگفت و نامعقول نیست. همچنین این مورد شایان ذکر است که هیچ یک از شرکت های بیمه، هزینه های این عمل را متقبل نمی‌شوندف حتی اگر عمل لابیاپلاستی، تماما به دلایل پزشکی باشد.

لابیاپلاستی برای رفع بوی بد واژن موثر است؟

همانطور که می‌دانید، رعایت بهداشت ناحیه تناسلی برای بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فرد باید از همان کودکی به خوبی این موضوع را آموزش ببیند. حال لابیاهایی که دچار افتادگی یا شلی هستند و همچنین دارای پوست های اضافی چین خورده بر روی هم هستند، با ماندن رطوبت در این ناحیه دچار بوی بد واژن می‌شوند که اغلب خانم ها را با مشکل رو به رو می‌کنند. این اتفاق سبب شده تا شریک جنسی هم دچار کاهش میل برای مقاربت شود. لابیاپلاستی با حذف تمامی پوست های اضافی چین خورده، تمامی این مشکلات را بهبود می‌بخشد.

دکتر ریحانه صباحی

متخصص زنان، زایمان و نازایی در اصفهان​
– نازایی و تشخیص و درمان
– بیماری های زنان و مراقبت از بانوان در سنین باروری و همچنین یائسگی
– مراقبت از دختران نوجوان و مشاوره در زمینه بلوغ و مسائل مرتبط با آن
– اقدامات تشخیصی از قبیل پاپ اسمیر، سونوگرافی ، اندومتریال بیوپسی، کوتریزاسیون وکرایو، IUI، آمنیوسنتر و انواع جراحی های زنان

مطالب مرتبط

78 Responses
  1. من خدمت خانم دکتر لبیاپلاستی انجام دادم، الان هشت ماه میشه تقریبا و کاملا به زندگی عادی برگشتم.
    کیفیت رابطه م بالاتر رفته و خوشحالترم.

  2. تکنیک ها بعد از معاینه حضوری انتخاب میشه یا خودمون هم میتونیم تو انتخاب نحوه جراحی انتخابی داشته باشیم؟

    1. اگر جراحی درست پیش برود اسکار ایجاد نمی‌شود. در این زمینه حتما پزشک باید با توجه به نوع اسککار دارو تجویز کند.

    1. مهمترین نکته در دوران نقاهت استراحت می‌باشد. تمامی جزئیات مربوط به دوران نقاهت در متن مقاله ذکر شده است.

    1. سلام بهتره تزریق ژل به خود لابیاها بعد از دوران نقاهت لابیاپلاستی باشه اما به سطح واژن بله میتونید

  3. خانم دکتر عزیز میشه همزمان با لابیاپلاستی به لابیاماژورها چربی تزریق کرد؟
    و اینکه لابیاپلاستی با جراحی بهتر است یا لیزر؟ کدام را توصیه می کنید؟

    1. تزریق چربی بهتره بعد از گذراندن دوران نقاهت انجام بشه . هر دو روش خوب هستن و مزایای خودشون رو دارن

  4. من یک بار حدود یک سال پیش عمل لابیا انجام دادم اما اصلا راضی نیستم. میتونم بعد از یک سال دوباره این عمل انجام بدم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *