دکتر ریحانه صباحی / دانستنی های زنان / عمل سزارین چقدر طول می‌کشد؟
۴ دقیقه
مدت زمان سزارین

عمل سزارین چقدر طول می‌کشد؟

آنچه می خوانید...

خانم های باردار به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، ترجیح می‌دهند که زایمان سزارین انجام دهند. بسیاری از بانوان تصور دارند که زایمان سزارین هیچگونه درد و چالشی به همراه ندارد اما اینگونه نیست و به هر حال بعد از زایمان و تولد نوزاد شما، ممکن است عوارضی مشاهده کنید. اما در این مقاله به این مسئله خواهیم پرداخت که عمل زایمان سزارین چقدر طول می‌کشد؟ در ارتباط با مراحل و نحوه انجام سزارین چه می‌دانید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بسیاری از واقعیت ها که نمی‌دانید، آشنا شوید.

آشنایی با مراحل زایمان سزارین

خانم های باردار علاقه مند هستند که تاریخ دقیق زایمان خود را بدانند تا بتوانند برای آن برنامه ریزی لازم را انجام دهند. البته این مورد دلیلی نیست که بانوان راغب به انجام زایمان طبیعی نباشند. بسیاری از بانوان در مراجعه به مطب دکتر ریحانه صباحی، خواستار زایمان طبیعی در اصفهان مهمترین مسئله در طول زایمان سزارین این است که نیاز به نگرانی در رابطه با درد انقباضات شدید ندارید و می‌دانید که تمام مراحل زایمان طبق روند خود پیش می‌رود.

بهترین متخصص زنان در اصفهان به کاندید زایمان سزارین خود توصیه دارد که حدود شش ساعت قبل از انجام عمل، از مصرف غذا پرهیز کنند. ممکن است شما از دارویی استفاده می‌کنید که لازم باشد، چند روز قبل از سزارین مصرف آن را قطع کنید، بنابراین حتما به پزشک خود در رابطه با داروهایی که مصرف میکنید اطلاع دهید.

خانم های باردار باید حداقل دو ساعت قبل از عمل سزارین در بیمارستان حاضر باشند تا تمامی کارهای پذیرش بدون مشکل و استرس انجام شود.

شما بعد از پذیرش، به سمت بخش بلوک زایمان هدایت می‌شوید و افدامات لازم قبل از عمل نظیر تعویض لباس و خروج لباس زیر،  نصب آنژیوکت و کنترل فشار خون و … انجام می‌شود. در این مرحله به شما یادآور می‌شوند که باید موهای ناحیه تناسلی خود را تراشیده باشید و اگر این کار را انجام ندادید، در آن زمان فرصت دارید.

زمانی که به اتاق عمل منتقل می‌شوید تا زایمان سزارین انجام دهید، نوع بیهوشی یا بی حسی شما که از قبل مشخص شده است را اجرا می‌کنند. اگر سزارین با بی حسی دارید که آن را به ناحیه خاصی از ستون فقرات شما تزریق میکنند و شما از ناحیه کمر به پایین بی حس می‌شوید. در صورتی که بیهوشی عمومی داشته باشید، از روش خواباندن با بیهوشی بهره میبرند که همانند گذشته عوارض بای فرد به همراه نخواهد داشت.

عمل سزارین چقدر طول میکشد؟

عمل زایمان سزارین چقدر طول می‌کشد؟

حدود بیست دقیقه قبل از جراحی، شما را به اتاق عمل انتقال می‌دهند که در آن زمان باری دیگر فشار خون شما را کنترل خواهند کرد. توجه دشاته باشید که اگر به دارو یا غذایی حساسیت آلرژیک دارید، حتما مجدد به پزشک خود یادآوری کنید.

حال بعد از گذراندن این مدت زمان، باید بدانید که مقداری از وقت صرف مراحل بیهوشی یا بی حسی شما می‌شود. فرقی نمی‌کند که بیهوشی عمومی داشتاه باشید یا بی حسی اپیدورال، زیرا به طور کلی حدود ده دقیقه برای این فرآیند زمان لازم است. بانوان در این مرحله اغلب دچار نگرانی و هراس میشوند که اصلا نیازی به آن نیست.

در مرحله بعدی سوند را به مثانه شما متصل خواهند کرد که البته بعضی افراد درخواست دارند که  سوندشان قبل از ورود به اتاق عمل به مثانه متصل شود.

مدت زمانی حدود دو الی سه دقیقه را به ضدعفونی شکم و نواحی اطراف آن اختصاص می‌دهند. اما جالب است بدانید که کل فرآیند برش شکم شما و خروج نوزاد حدودا ده دقیقه الی پانزده دقیقه زمان بیشتر لازم ندارد. حتی بیشتر این مدت زمان، به برش لایه های پوست مربوط می‌شود. برخی از افرادی که بی حسی اپیدورال دارند، اظهار دارند که کشیدگی پوست را در ان مرحله احساس می‌کنند اما این تصور تا حدودی اشتباه است.

بعد از اینکه فرزند شما از درون رحم خارج شد، بسیار سریع مایع آمنیوتیک موجود در مجرای تنفسی او با مکنده مخصوص برداشته می‌شود. همچنین گیره مخوص به بند ناف متصل و نواحی اضافی آن بریده می‌شود. بعد از این مرحله حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا بخیه ها زده شود و پانسمان انجام شود. اگر بی حسی داشته باشید،

می‌توانید نوزاد خود را بلافاصله بعد از زایمان ببینید و یا بغل کنید اما در صورت زایمان سزارین با بیهوشی این امر امکان پذیر نیست.

فرد بعد از تمامی این مراحل بسته به شرایط بدنی در اتاق ریکاوری می‌ماند تا به هوش آید و سپس وی را به همراه فرزندش به بلوک زایمان منتقل می‌کنند. اثر داروی بی حسی یا بیهوشی به مدت ۲۴ ساعت نیز ممکن است در بدن باقی بماند و به مرور از بین برود. به طور کلی از صفر تا صد مراحل زایمان سزارین در اصفهان در اتاق عمل، حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد.

دکتر ریحانه صباحی

متخصص زنان، زایمان و نازایی در اصفهان​
– نازایی و تشخیص و درمان
– بیماری های زنان و مراقبت از بانوان در سنین باروری و همچنین یائسگی
– مراقبت از دختران نوجوان و مشاوره در زمینه بلوغ و مسائل مرتبط با آن
– اقدامات تشخیصی از قبیل پاپ اسمیر، سونوگرافی ، اندومتریال بیوپسی، کوتریزاسیون وکرایو، IUI، آمنیوسنتر و انواع جراحی های زنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *